luni, ianuarie 7

Oracle cumpara o o companie de marketing automation

Probabil ultima tranzactie importanta din 2012 a fost achizitia Eloqua de catre Oracle pentru cca 870 milioane USD, chiar inainte de Sarbatori. Compania canadiana Eloqua a dezvoltat o solutie de marketing automation si lead generation dedicata mediului B2B si livrata in regim SaaS. Cel mai cunoscut produs este probabil Eloqua Discover for SalesForce ce permite generarea de lead-uri pe baza limbajului digital al prospectilor (digital body language), un concept inventat de Steve Woods fondatorul Eloqua. In esenta, digital body language reprezinta cheia trecerii de la vanzarile face-to-face la cele online. Pe baza acestui limbaj, marketerii  segmenteaza audienta, genereaza lead-uri si construiesc procesele de atragere/convingere/manipulare a clientilor.
Ce va face Oracle cu Eloqua e greu de presupus in acest moment, oficial nu au spus prea multe. Probabil vor integra serviciile Eloqua in oferta generala de cloud.
Interesant de observat, Oracle nu este prima companie IT care pune piciorul in piata de „marketing tehnology”. Prin 2011, IBM a cumparat Unica, iar Teradata pe cei de la  Aprimo, iar in octombrie 2012, Microsoft a cumparat Marketing Pilot, prin urmare devine o tendinta generala.