miercuri, ianuarie 16

Care era misterul Facebook?

Intreg mediul online a fiert zilele trecute in urma anuntului misterios al celor de la Facebook legat de un serviciu nou ce urma sa fie lansat si despre care nu a ajuns nicio informatie in presa si nici nu a fost uitat intr-un bar dupa modelul Apple :)
Ieri seara, Facebook a lansat Graph Search un motor de cautare in cadrul retelei care va permite (inca nu este functional) utilizatorilor sa gaseasca rapid imaginile postate, comentarii, discutii etc. Nu se stie cat de bun este acest motor dar fata cvasi-imposibilitatea curenta de a gasi ceva ai vechi postat pe PF va fi ci siguranta un progres. Graph Search va permite cautarea imaginilor unui unume utilizator sau a unui anumit loc/oras/subiect, a informatiilor despre muzica apreciata de prieteni, de locurile pe care acestia le frecventeaza, a dentistului la care cineva merge :) etc.
Dincolo de avantajele pentru utilizatori, noul serviciu pare a fi raiul marketerilor care pot afla astfel numeroase obiceiuri de consum ale oamenilor. FB zice ca nu va afisa reclame in cadrul cautarilor, cel putin la inceput, dar cu siguranta acest inceput va fi foarte scurt pentru ca bugetele de publicitate pe acest segment sunt uriase, iar serviciul pare a fi un atac direct la pozitia Google pe aceasta piata.
Deocamdata Graph Search este disponibil doar limitat in US, puteti vedea insa un DEMO.