Thursday, December 6

Varujan Pambuccian merita un loc in Parlament

La alegerile din weekend, Varujan Pambuccian candideaza pentru un loc in Parlament si as fi vrut sa scriu un mesaj de sustinere. Am descoperit insa un text din 2004 (publicat in MW) si care mi se pare perfect valabil si 8 ani mai tarziu.
O noutate ar fi evenimentul IT&Jazz de maine seara, Hotel Pullman, alaturi de Harry Tavitian. Intrarea libera.



„Varujan Pambuccian este o persoana care in domeniul IT&C nu are nevoie de nici o prezentare. Numit de unii colegi din presa «parlamentarul IT&C», Varujan Pambuccian a fost prezent sau implicat in mai toate evenimentele si proiectele desfasurate in acest sector. Legatura cu sectorul IT&C este una structurala daca tinem cont ca Varujan Pambuccian este matematician si a lucrat intre 1984 si 1990 la Institutul pentru Tehnica de Calcul. Din 1996 reprezinta minoritatea armeana (Uniunea Armenilor din Romania) si comunitatea IT&C din Romania in Parlament, context in care a infiintat si condus Comisia pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor din Camera Deputatilor.

In mesajul sau pentru 28 noiembrie, Tehnologia este cheia dezvoltarii Romaniei, Varujan Pambuccian afirma: „Ceea ce am inceput, sprijinit de toti cei care au acest crez, s-a dovedit a fi realist si cu rezultate masurabile. Am dovedit impreuna ca o industrie poate sa-si cresca valoarea de piata de la 4.2% din PIB la 10% din PIB in doar patru ani. Am ridicat impreuna o serie de bariere mentale, fiscale si de recunoastere a industriei noastre. Am dovedit impreuna ca piata interna nu este o cantitate neglijabila iar consumatorul roman este o persoana educata si avida de tehnologie. Am dovedit impreuna ca putem sa ne transformam dorintele in realitati. in locul unei structuri puternice de partid, m-am sprijinit pe vointa celor care au crezut in acest proiect si acesta vointa a fost cea care mi-a calauzit fiecare pas. Tot ce am realizat, am realizat impreuna.“

Printre ultimele proiecte finalizate de Varujan Pambuccian se afla: posibilitatea vanzarii de software in leasing, scaderea retributiei datorate organismelor de gestiune colectiva a drepturilor de autor de la 5% din valoarea copiatoarelor si a anumitor componente hardware la o valoare cuprinsa intre 0,5 si 1,5% precum si anularea accizelor (de 25%) la camerele foto digitale. Despre proiecte mai vechi precum Legea Semnaturii Electronice, Legea Notarului Electronic sau Scaderea impozitului pe venit in cazul programatorilor s-a scris mai mult si cu siguranta sunt mai cunoscute.

Varujan Pambuccian va candida pe listele Uniunii Armenilor din Romania, insa va reprezenta si in continuare interesele sectorul IT&C. O imagine completa puteti gasi la www.pambuccian.ro, site-ul oficial al candidatului, realizat de fiul sau Victor-Vartan Pambuccian. ”