miercuri, noiembrie 7

Romtelecom trece la ,,zero Capex”

Romtelecom incepe o campanie de promovare a IT-ului ca serviciu prin care elimina orice investitie initiala din partea clientilor. Cam tot ce alta data implica o plata in avans (de la echipamente la solutii) astazi poate fi accesat prin plati lunare catre divizia Business Solutions a operatorului. Baza acestui serviciu o reprezinta CyberHost, adica centrul de date al Romtelecom (mai bine spus centrele pentru ca sunt 3: unul in Bucuresti si doua in Brasov) in care s-au facut ceva investitii in ultima vreme + o echipa tehnica destul de bine certificata din cate imi aduc aminte. Campania, derulata sub motto-ul ,,Aliatul companiilor romanesti” aminteste destul de timid de „cloud” , mai multa lumina fiind pusa pe „managed services” mai ales ca Romtelecom administreaza in mod curent peste 22.000 de echipamente, iar mai nou vrea sa treaca la servicii de mentenanta pentru POS-uri, un segment de piata destul de generos in oportunitati.
Dincolo de limbajul industrial, ce trebuie sa retina un client este ca Romtelecom poate prelua si administra orice inseamna IT&C existent in organizatie si mai mult decat atat poate propune orice solutie IT pentru rezolvarea unor probleme sau cresterea eficientei si productivitatii, solutie pentru care client nu trebuie sa plateasca nimic in avans. Totul se rezuma la plati lunare, constante si previzibile fara investitii in echipamente, alimentare și racire, licente, oameni, certificari etc adica  lucruri la care, in general, clientul nu se pricepe. Nu e plata in rate, nu e leasing asa cum gresit au inteles unii, nu ti se livreaza un echipament si apoi te descurci, vorbim de servicii complete: livrare, instalare, configurare, mentenanta, garantie/postgarantie etc.