miercuri, octombrie 17

Companiile IT si alegerile din USA

Campaniile electorale americane sunt foarte transparente la nivelul donatiilor financiare facute de companii, prin urmare numele si sumele sunt publice. Companiile tehnologice si personalitatile din industrie nu fac execeptie, iar pentru alegerile din noiembrie, ambele tabere au o sustinere importanta si din partea acestora.
Pentru democratul Obama, din cele 690 milioane USD atrase, cca 27 de milioane au fost donate de companii IT. Conform OpenSecrets, pe primele locuri se afla Microsoft si Google cu peste 500.000 USD fiecare (in top 3 sponsori) urmate de Comcast (furnizor de internet si servicii web) cu 260.000 si IBM cu 200.000, evident lista continua cu sume mai putin relevante. Sumele sunt insa mai mici decat la alegerile precedente, cand Google a donat 800.000 USD iar IBM 500.000. 
Obama are priza la companiile din IT datorita viziunii lui de schimbare a viitorului  prin tehnologie si prin urmare a atras nu doar fonduri dar si sustinerea vocala a unor personalitati din industrie: Steve Ballmer, Eric Schmidt etc

Republicanul Romney nu se bucura de aceeasi simpatie din partea companiilor tehnologice, totusi pe lista sponsorilor sai se afla EMC cu peste 250.000 USD precum si cativa investitori individuali. Spre exemplu, Marc Andreesen venture capitalist si investitor in FaceBook a donat cca 100.000 USD, dar si Meg Withman (CEO HP) Craig Barrett (Chairman Intel), Michael Dell au donat o sume similare pentru campania lui Romney si s-au implicat activ in sustinerea acestuia. Inclusiv Larry Ellison de la Oracle, cunoscut pentru neutralitatea sa politica a contribuit la campania republicanilor cu 19.000 USD.