miercuri, mai 30

Navigator, Navision, NAV

Nu este o declinare a unui substantiv latin ci evolutia unui produs ERP. Cunoscut astazi ca Dynamics NAV, ERP-ul de clasa medie al Microsoft a aparut pe piata prin anii 80 in Danemarca sub numele Navigator. Ulterior, numele produsului a fost schimbat in Navision, in contextul unei fuziuni intre companiile Navision si Damgaard. Microsoft a cumparat in 2002 compania daneza pentru 1,2 miliarde USD, iar in 2005 a facut un rebranding al produsului. Astfel, Navision a fost integrat in familia Dynamicx sub numele de NAV alaturi de AX, GP (Great Plains - produs care nu se vinde in RO) si CRM.
In Romania, Navision a fost adus de compania romano-franceza EWIR (East-West Informatique Romania, daca imi amintesc bine) si dupa ce a intrat in portofoliul Microsoft si de LLP. Ulterior LLP a cumparat divizia de NAV a EWIR. In perioada 2006-2008, numarul partenerilor de NAV s-a extins si totodata si nivelul de notorietate al solutiei.
Punctele forte ale Dynamics NAV sunt simplitatea, atat ca interfata cat si ca logica de business cat si trasabilitatea facila in aplicatie a oricaror procese, task-uri/activitati. As paria ca este solutia ERP cu cel mai mare grad de adoptie in randul utilizatorilor.
Dynamics NAV are un nucleu la nivelul modului Financiar (este necesar pentru orice implementare) si module adiacente pentru: Supply chain management, Manufacturing,Distribution,Customer relationship management, Sales and marketing si Service management. Pentru implementari verticale sunt disponible zeci de add-on-uri pentru cele mai diverse tipuri de activitati, care pot creste complexitatea solutiei pana spre nivelul uneia de Tier 1.  Anul acesta ar trebui sa apara versiunea Dynamics NAV 2013 precum si versiunea on demand. La nivel de cloud, pe piata locala exista cateva proiecte in regim SaaS/hosted, cel mai cunoscut fiind cel de la EBS. Pe piata locala sunt peste 300 de referinte (studii de caz aici ), iar global peste 80.000. Partenerii activi sunt Novensys si LLP, fara insa a fi singurii.