marți, februarie 14

ACTA/SOPA si lupta gigantilor

Dincolo de orice dezbatere sau comentarii (mai mult sau mai putin isterice sau tampe: a se vedea imaginea alaturata) din Social Media, ACTA si SOPA sunt parti dintr-o inclestare a titanilor, avand ca miza impunerea unui model de business si sume de ordinul miliardelor. Pe de o parte avem industria creatoare de continut (filme, video, muzica, jocuri, software.. Warner, Sony, Virgin...) iar pe de alta marile nume din online Google, Facebook, Youtube care nu creaza continut (sau nu vanzarea de continut este modelul de business) ci monetizeaza prin advertising continutul generat de terti. Modelul de business al Google, Facebook, Youtube nu este afectat de piraterie, iar pentru aceste companii, ar fi ideal ca intreg continutul disponibil online sa fie gratuit: mai mult trafic=mai multa publicitate. Acest model s-a tot impus in ultimii zece ani si creaza noi obiceiuri de consum, deoarece, in mod natural, end-userul nu vrea sa plateasca, mai ales pentru „proprietate intelectuala” pentru ca nu se consum efectiv resurse fizice, iar posibilitatea de multiplicare este infinita. Incepe deja sa se formeze un curent de opinie prin care devine chiar abuziv si antisocial sa ceri bani pentru continut. Telefonie, televiziunea...toate serviciile vor deveni platibile prin consumul de reclama, intr-un barter generalizat.
Pe termen lung, concluzia este una singura: poporul vrea paine si circ pe gratis, iar producerea acestora trebuie asigurata prin Adwords pentru ca bilete de intrare nu mai vrea sa plateasca nimeni.

PS - nu sunt pro ACTA ci doar impotriva deviatiilor aberante