marți, septembrie 6

PR sau folclor?

O agentie de PR trimite astazi un comunicat de presa care printre altele continea si urmatorul text:
„La ora actuală, 80% din angajații români consumă în medie 30 minute pe zi căutând anumite documente, 60% petrec peste o oră recreând documente care deja există şi 7,5% din toate documentele unei companii se deteriorează anual”.
Toate bune pana aici, insa apare natural o intrebare: ,,conform cui?” al carei raspuns nu exista in text. Am intrebat clientul si nu stie nimic, mi-a raspuns doar ca agentia a considerat informatiile acrosante pentru jurnalisti. Realitatea este ca aceste informatii fac deja parte din folclor si nu pot fi atribuite nimanui. Se citeaza: studiile de piata, specialistii, analistii etc sau alte surse care au folosit informatiile la mana a doua sau a treia. Formularea initiala era generica ,,80% din angajati” insa undeva pe la inceputul anului a fost localizata :) iar citatele erau mult mai consistente, cu indicatori privind timpul petrecut cu citirea email-urilor, analiza informatiei, creare documente etc. Sursa initiala: IDC, Gartner, Forrester, Meta sau Yankee Group :) sau mai simplu spus: din batrani. Actualitatea datelor: zero. Relevanta pentru spatiul mioritic: asemenea.