miercuri, iulie 20

Lapte si miere pe LinkedIn-ul romanesc

Fiind un fan LinkedIn mai am obiceiul sa citesc recomandarile pe care membrii si le fac unii altora. Sunt utile indiscutabil, insa ajung sa ma minunez pe zi ce trece. Sunt pline recomandarile de superlative si atribute mieroase incat devin complet nerecomandate diabeticilor: „manager cu inspiratie divina, cel mai dedicat project manager, cel mai profund analist de business, cel mai organizat, cel mai dinamic partener, un coleg dedicat excelentei si performantei” etc.
Nu spun ca toate sunt asa, sau ca e o mare tragedie, insa probabil ar trebui sa realizam ca pe LinkedIn nu vrea nimeni sa se casatoreasca (sau nu, aparent) si ca recomandarile trebuie sa puncteze spre exerienta profesionala a persoanei cu pricina. Am vazut si cateva recomandari OK, de genul: „l-am cunoscut pe X in proiectul Y, unde se ocupa de activitatile Z, iar aria de expertiza este W” dar sunt minoritare. Asa cel putin, iti dai seama se stie sa faca omul cu pricina, nu doar ce buna relatie de prietenie are cu cel care ii face recomandarea.