luni, aprilie 18

Va schimba Renault piata masinilor electrice?

Aparitia pe piata locala a noi modele de masini electrice starneste discutii de tot felul. Despre eficienta, costuri, consum, rentabilitate etc. Daca pana recent, pretul masinilor electrice parea exorbitant (cca 30K EUR pentru un model din clasa mini/compact) Renault vrea sa democratizeze aceasta piata si promite modelul Fluence cu motor electric la pretul unei versiuni diesel. E mult marketing in aceasta afirmatie pentru ca pe piata franceza Fluence ZE are un pret de 21.300 (pret redus cu 5000E, bonus ecologic, similar programului Rabla) insa exista un cost lunar de 79EUR aferent bateriilor (un soi de leasing/inchiriere) pe 36 de luni. Costul evaluat pentru o incarcare completa este evaluat la cca 2 EUR.


Ce ofera Fluence ZE in acesti bani:
- un sasiu amplu de clasa medie (4,78m, probabil cat Laguna)
- 95 CP (cam cat versiunile de baza ale motorului 1,5 dci)
- transmisie automata
- 135 kmph viteza maxima (cam la limita)
-185 km autonomie (nu se precizeaza insa la ce viteza medie)
- portbagaj 317 l (destul de putin pentru un sasiu de 4,78m)
In mod curent se desfasoara unele drive-teste, deci vom afla in curand experiente reale cu acest model. 185 km mi se pare o limitare majora, desi pentru taxi sau alte deplasari urbane nu este o problema. Mai conteaza si stilul de condus, la hibride accelerarile bruste si frecvente descarca bateriile intr-un ritm alert. Se mai incarca la franare dar nesemnificativ. Pretul ramane o alta limitare si va fi probabil similar si pe piata locala, subventia programelor eco fiind asemanatoare.
Progresele sunt insa evidente si au avut loc intr-un timp scurt. Probabil in 3-4 ani, masinile electrice vor deveni ceva normal.