Thursday, February 10

Carti contra carti

Mi-a placut articolul Madalinei Cocea din Business Cover (Kindle contra carti) pe de o parte pentru abordarea entuziasta, iar pe de alta pentru experienta reala impartasita. Am remarcat la multi o impotrivire apriorica la cartea digitala, justificata formal prin lipsa feelingului, a mirosului de hartie, a dat-ului de pagina etc. Dupa o viata petrecuta pe hartie e greu sa empatizezi cu o carcasa de plastic, mai mult sau mai putin atractiva si cu un ecran insipid. M-am trezit frecvent cautand urmatoarea pagina a Evobook-ului (ce sa-i faci, eu nu am Kindle) gest care probabil a intrat definitiv in memoria muschilor bratului, insa am savurat cu mare placere ,,Un om norocos,, de Octavian Paler, prima carte citata cap-coada in format digital.
In ultimii ani, pe motiv de slujba, familie, copii ... lectura nu a mai fost printre preocuparile mele, insa de la Craciun, am redescoperit aceasta placere, intr-o buna masura si ereaderului.
La prima vedere Evobook-ul nu face o impresie foarte buna, desi ambalajul arata OK, ereaderul in sine are un look prea de plastic. Este insa foarte usor, iar cititul in sine nu este mai obositor decat pe hartie. Pastreaza in memorie ultima pagina citita pentru mai multe carti, iar schimbarea paginii, desi intarzie o secunda nu este suparatoare. Mai mult, daca apesi butonul cand ajungi la ultimul rand intarzierea este compensata. Desi multi sunt sceptici, se poate citi pe Evobook in plin soare (soare de iarna ce e drept) fara ca ecranul sa reflecte lumina deranjant, deci si o lectura pe plaja este posibila. Bateria tine foarte mult, cel putin pentru un light user ca mine, explicatia fiind ca tehnologia e-ink nu consuma energie decat la incarcarea unei noi pagini.
Mai trebuie spus ca fata de Kindle vine inzestrat cu 40 de titluri, ceea ce face Evobook sa aiba un pret real cu 120-150RON sub cel de vanzare de 650RON.