marți, decembrie 7

SalesForce intra in business-ul de baze de date

Dupa ce IBM si SAP au migrat circa 1300 de clienti de la Oracle DataBase la IBM DB2, un alt episod important se petrece in piata de profil: SalesForce lanseaza DataBase as a service prin DataBase.com. Pe scurt este vorba de o baza de date in the cloud care include: tabele, campuri, relationari, social media, storage, autentificare, user management etc. In vreme ce unele companii se agita cu proiecte ca Exadata, Exalogic, Hana etc SalesForce renunta la orice fiare si coboara bazele de date din nor pana la usa clientilor.
Pentru pornire serviciul este gratis, in limita a 100.000 inregistrari si 50.000 de tranzactii lunare pentru 3 utilizatori, se adauga 10 USD/user/luna pentru ceva unelte de management si cate alti 10 USD pentru urmatoarele 100.000 inregistrari si 150.000 de tranzactii. In ciuda preturilor foarte mici, Database.com este un produs enterprise cu functionalitati complete pentru aceasta categorie de companii sau cel putin asa se afirma oficial. Ca tehnologie, la baza serviciului se afla Progress SQL.
Subiect de urmarit pentru ca va deschide o noua nisa de piata.