Sunday, August 8

Nokia, tot mai GPS addicted

Dupa ce 97-le Mini mi-a fost inlocuit si problemele au disparut, mi-a mai trecut supararea pe Nokia. Am descoperit via OVI o serie de aplicatii foarte utile care exploateaza GPS-ul incorporat in telefon. Se pare ca Nokia incearca, tot mai mult, sa faca din aplicatiile GPS based un diferentiator, mai ales avand in vedere aceste (A muscat Nokia din piata navigatoarelor GPS) presupuneri.

Sports Tracker este o astfel de aplicatie, foarte utila amatorilor de activitati outdoor, mai ales pentru faptul ca un ceas cu GPS costa cateva sute de RON. (sau mai multe daca este un Suunto, spre exemplu). Sports Tracker analizeaza un traseu si ofera date legate de performantele parcurgerii acestuia (viteza, pasi/pedale, calorii, etc). Setarile sunt posibile pentru 5-6 activitati: mers, alergat, ciclism, ski fond... Iti poti face o agenda cu activitatile desfasurate, defini trasee etc. Exista si un dispozitiv complementar care masoara ritmul cardiac insa trebuie cumparat separat si nu am reusit sa-mi dau seama daca este disponibil in RO.

Cel mai misto este ca iti poti masura viteza reala si timpul scos pe o anumita distanta fara sa te mai complici cu masuratori, cronometru etc. Pentru alergat si bicicleta este super fun, nu prea m-am prins ce e cu ski-ul dar pana la iarna am timp. Un impediment ar fi lipsa unui ham, harnasament de prindere, pentru jogging sau bicicleta, ceva in genul celor care exista pentru iPod cu prindere pe brat (in general nu prea iau telefonul cu mine sau prefer telefonul de serviciu care este un Motorola foarte mic). Un element important, aplicatia este free, descarcabila aici.