Sunday, August 22

De ce este in Bucuresti traficul infernal?

Dincolo de infrastructura depasita cea mai pertinenta explicatie ar fi ca Bucurestiul, in speta Romania, este un oras prea ieftin. Benzina: 4,6RON de la distanta cea mai ieftina din regiune: in Cehia bate spre 6RON, Ungaria cca 5,8RON in Austria e pe la 1,3EUR, in Grecia pe la 1,5EUR etc. Parcarea: 2RON/ora, aproape gratis daca ne gandim la 1,2Euro/ora in Praga, 2Euro in Bratislava sau 25-30Euro/zi in Viena. Mai mult, obiceiul general este de a se evita parcarile platite, cele care sunt) si a se inghesui masina pe un trotuar. Pentru parcarea privata, bucuresteanul plateste 65-90RON/an, iar daca are 3 rable si le tine pe trotuar, nu mai plateste nimic. Asigurarile: 4-500 RON pentru un motor de 1,4-1,6, CASCO optional, cu suma asta prin tarile cu apa calda platesti 1-2 luni. Impozitul: similar asigurarilor, adica nesemnificativ. Intretinerea masinii: redusa, un schimb de ulei se face la prieteni, iar spalatul masinii in fata blocului.
Concluzia: toti meltenii se dau cu masina prin oras pentru ca isi permit sa arda gazul, singurul cost semnificativ in aceasta activitate. Crede cineva ca toti danezii, olandezii sau suedezii aia de merg pe bicicleta la job o fac doar pentru miscare si sanatate? Nope, pentru multi e prea scump sa mearga cu masina la munca, scump ca in: nu se justifica. Nu stiu Vladescu ce crede despre asta :)