Thursday, October 29

Ce lipseste evenimentelor de business din IT?

Cu exceptia unor evenimente de companie sau a unor subiecte foarte hot, evenimentele de business din IT-ul autohnon (nu ma refer aici si la industria online) sunt lipsite de vlaga si mai ales de clienti. O parte din vina o au si prezentarile care, de cele mai multe ori, sunt mult prea orientate pe produs si vanzare, iar speaker-ii prea tehnici. Ce e drept, nici nu e foarte simplu sa faci o prezentare acrosanta despre un produs software in care sa vorbeste de functionalitati si referinte. Se iese totusi din capcana produsului, iar in ultima vreme am vazut si prezentari de calitate, vorbitori cu charm etc.
Problemele cred ca sunt doua: lipsa unor vorbitori profesionisti care sa fie mai atractivi decat subiectul in sine și lipsa unei metode mai eficiente de a identifica publicul tinta.
IDC cred ca a fost printre primii organizatori care au adus un vorbitor strain, dar IDC prin prezenta internationala isi permite asta, iar pe de alta parte si ei au facut-o doar la unele evenimente. De asemenea, cateva companii si-au mai permis aducerea unui vorbitor profesionist la evenimentele proprii (Microsoft - Bob Murray, Provision-Howard Schmidt, SolvIT - Malcolm Fry sunt cateva exemple). Din pacate, local, nu exista astfel de speakeri. Am fost intrebat, in mai multe randuri, daca pot recomanda un vorbitor ,,neutru,, pe o anumita tehnologie. Cuvantul cheie fiind neutru, cautarea a fost scurta deoarece nu exista astfel de oameni. Toti cei care ar avea calitatile necesare sunt legati mai mult sau mai putin de o companie/produs, chiar si unii dintre consultanti. Asa cum nu avem analisti de industrie nu avem nici vorbitori profesionisti. Ma asteptam ca unii exCIO spre exemplu (vezi Rene Carayol ca model ) sa se orienteze spre aceasta activitate dar nu s-a intamplat.
A doua problema este calitatea audientei. De multe ori audienta nu prea exista, iar in sala sunt doar vendorii si presa, iar de alte multe ori nu are tangenta cu subiectul. Tind sa cred ca actiunea de invitare in sine nu este foarte targetata, organizatorii avand niste baze de date nu foarte nisate catre care trimit invitatii generice sperand pe o autoselectare a audientei. Se dau telefoane insa mai mult pentru invitare si confirmare decat pentru identificarea interesului si nevoii de informare. La evenimentul pe CRM de zilele trecute, la intrebarea cati sunt interesati de achizitia unei astfel de aplicatii doar cativa au ridicat mana, adica restul fie aveau deja fie nu aveau nevoie, ceea ce inseamna, in ambele situatii, ca au fost invitati inutil.
Evident se mai adauga si alti factori dar acestia doi cred ca sunt cei mai importanti.