Tuesday, July 14

Ce pierzi odata cu telefonul?

Zilele trecute mi-am uitat telefonul in masina, dar mi-am dat seama dupa ce intrasem intr-o intalnire. Worst case scenario (dar foarte plauzibil in Bucuresti) era sa-mi gasesc portiera fortata sau unul dintre geamuri spart si telefonul lipsa. Am stat ca pe ace pt ca telefonul nu e tocmai ieftin si nici nu e o placere sa alergi cu masina prin service dar pe de alta parte m-am linistit pt ca am Casco, iar telefonul era oarecum protejat. Cu 2-3 saptamani in urma am instalat Kasperky Mobile Security 8 care dincolo de antivirus si antispam are doua functii foarte utile: criptarea unor fisiere si Stealth SMS. Prima iti permite sa blochezi accesul la anumite fisiere, iar a doua sa generezi un SMS prin care sa poti bloca telefonul si sa stergi toate datele personale. Si antivirusul si antispamul sunt utile insa sunt mai putin virusi pentru mobile (deocamdata) iar ceva filtrare se poate face si la nivel de webmail. Ce faci insa cu informatiile personale din telefon? Mie acestea mi se par cel mai importante: mesaje, imagini personale, documente, contacte. Unii isi pastreaza si date bancare in telefon (vezi Despre un fel de Selfphising) deci riscul e si mai mare.

Realitatea e ca nu am testat eficienta Stealth SMS (ma gandesc la o modalitate de a o face) insa nici tetierele active de la masina nu le-am testat, am luat de bune vorbele constructorului.