Friday, March 13

De ce creste Cosmote?

Am preluat titlul de pe Micromoft unde Emil Nedelcu caută o explicație pentru creșterea înregistrata de Cosmote in ciuda crizei economice. Afirmatiile lui despre serviciile de voce ale Cosmote sunt pertinente, nu discutam aici calitatea ci disponibilitatea acestor servicii, insa as adauga un aspect dincolo de acest fapt, aspect care nu are legatură cu investitiile sau strategia operatorului in discutie.
Dincolo de investitiile masive ale actionarilor, de serviciile combinate cu Romtelecom sau de existenta lantului Germanos, as pune elanul Cosmote si pe ceea ce s-ar putea numi complexul challengerului, starea de spirit a unei echipe care vine din urma, vrea sa recupereze, sa demonstreze si pentru aceasta este dispusa la mai mult. In general, pozitia de challenger este mai motivanta decat cea a liderului/liderilor de piata si de aici marketingul mai agresiv si mai inovativ. De asemenea, sunt sigur ca in vanzarile de la Cosmote se simte mai acut acea lacomie pozitiva care te determina sa vrei sa obtii mai mult decat concurentii ajunsi la o stare de relativa multumire. Pe de alta parte cresterile conteaza mai mult in cifre brute decat procentual, iar drumul catre ROI (Return on Investment) este unul destul de lung.