Wednesday, October 22

Romtelecom si Cosmote aduc mai aproape parintii de copii

Mie, cel putin, acesta mi s-a parut principalul mesaj din spatele ofertei comune lansate de cei doi operatori. Pe scurt, un abonat Romtelecom isi poate activa gratuit o optiune de convorbiri gratuite cu pana la 4 SIM-uri Cosmote. Foarte interesant, insa unde e profitul? L-am intrebat pe Yorgos Ioannidis cum este sharuit profitul acestei oferte (chiar daca e free, orice actiune urmareste un profit, chiar daca e de alta natura) si mi-a spus ca intr-o prima faza abonatul RT isi va pastra postul telefonic, va vorbi cu nepotii/copiii, apoi inevitabil va vorbi si cu alte persoane, poate si extern, poate va vrea si ADSL etc.
Este una dintre primele masuri care arata ca piata e plina, iar companiile trebuie sa faca tot posibilul sa-ti tina clientii. Adolescentii de azi, vor deveni angajatii de maine, iar cartelele preplatite se vor putea transorma in abonamente, recte ARPU/profit mai mare.

Acest moment este unul de intensitate maxima in relatia de colaborare Romtelecom/Cosmote dupa mai multe etape intermediare: reducere de costuri (august 2007), pachet comun de internet+telefonie mobila (decembrie 2007), convergenta fix-mobil pentru companii (septembrie 2008) carora lipsa unor conferinte de prea le-a atenuat din importanta. Pe de alta parte desi s-a vorbit despre o redefinire a conceptului de convergenta, oferta apare relativ tarziu si dupa ce concurenta (RDS, Vodafone, Orange) a lansat pachete similare. In cele din urma pentru un utilizator este prea putin relevant daca serviciile de care beneficiaza reprezinta convergenta reala fix-mobil ( ca in cazul RT/Cosmote, retele diferite) sau una aparenta ( ca la Orange sau Vodafone, in realitate aceeasi retea), cel mai important este pretul. ( aici se pare ca au inteles situatia)

L.E. - era sigur ca multe titluri de azi vor fi cu ,,prima oferta comuna Romtelecom-Cosmote,,