Atitudinea ezitanta a lui Ciolos in fata asumarii unei candidaturi clare a fost paguboasa. Nu poti fi imaginea a doua partide, dupa cum nu poti alerga dupa doi iepuri. Dupa celebru interviu cu Gadea, i-am intrebat pe toti entuziastii Ce au castigat? In mod evident, niciunul nu candida. Prin urmare a fost un joc fara miza: nu candidez, doar ma laud. Mai mult, Ciolos a avut o abordare ezitanta/hilara si la formarea Guvernului. Cred ca va mai amintiti episoadele cu stripperul numit la Sanatate si ONG-ista de la Justitie. Coroborat cu bajbaiala PNL in desemnarea unui candidat la Locale, avem reteta clasica de neseriozitate.
USR trebuie sa vrea mai mult: membri, filiale, voturi. In politica, putin inseamna nimic. Altfel vor ramane vesnic, partidul care vrea sa salveze ceva, fara sa fie vreodata luat in serios.
Evolutia presedintelui Iohannis, dupa valul de entuziasm/asteptari din 2014, a avut/are un efect demoralizator major. As zice ca este una dintre cauzele principale pentru care multi nu au venit la vot. „Romania lucrului bine facut” a devenit doar o gluma buna. Am simtit la fel, in 96, dupa episodul „Emil si Regia salveaza Romania”...amar :(
Abordarea de cireada nu aduce lumea in fata urnelor. Ca sa se puna in miscare oamenii au nevoie sa creada sau sa se teama puternic de cineva/ceva. Cu indemnuri sterile #hailavot scoti din casa doar cativa hipsteri doritori de o bere cu reducere in centrul vechi.
Repetarea adnauseum, de catre niste genii in PR, a unor mesaje de genul „toti politicienii sunt hoti” fara sa propui o alternativa, nu a scos lumea la vot ci dimpotriva a adancit sentimentul de inutilitate. Cred ca genul acesta de campanii fara finalitate au facut jocul PSD-ului, in realitate.
Performanta Guvernului Ciolos a fost sub asteptarile multora, din graba si lipsa de resurse si nu din rea vointa. Au fost multe initiative interesante, insa abordate piaristic si superficial. Ultima gafa a fost cea cu lista celor 13 companii IT. Nu poti pune industria la zid, atata vreme cand institutiile publice organizeaza licitatiile trucate si receptioneaza produse nefunctionale. Esti „fortat sa dai spaga”si nu „fortat sa primesti spaga”. Dezvaluirile de saptamana trecut ar fi trebuit sa genereze reactii de genul: „Directorii de achiziții din mai multe institutii publice au fost executati in Piata Victoriei dupa ce au pagubit statul cu 3 miliarde de lei, investiti in platforme software nefunctionale .”
Social media nu vinde si nici nu cumpara, doar face show. Milioane de conturi, mii de interactiuni, sute de surse de informare, zeci de ore petrecute online etc sunt doar cifrele unor studii pe care le consumam cu o convingere aproape religioasa. Din pacate, viata reala este dincolo de tag-uri si like-uri.