- Teatrul National poate fi o locatie excelenta pentru un eveniment de business cu 800 de participanti. Sala mare a oferit o auditie excelenta si o vizibilitate foarte buna, salile mici au adus atmosfera intima necesara discutiilor mai la obiect. Felicitari echipei Microsoft pentru alegere. Ca fapt divers, Microsoft a mai organizat la TNB astfel de conferinte la inceputul anilor 2000, daca imi amintesc bine.
- Cartea lui Bill Gates Business @ the Speed of Thought ramane la fel de actuala. Gates expunea in 1999 modul in care tehnologia, nu doar ca va influenta businessul, ci va deveni intrinseca acestuia. In aceeasi linie, David Rowan (editor la Wired) a spus la Summit ca „lucrurile nu se vor misca asa incet niciodata”. Simtim asta la fiecare respiratie.
- Digital transformation este un proces complex care implica shimbari considerabile la nivel de angajati. Evenimentul a gazduit un panel foarte interesant pe acest subiect (Orange, BCR, Petrom, Coca-Cola), iar concluzia a fost ca digital transformation este singura directie corecta, atat din punct de vedere experienta clienti, productivitate angajati si eficienta procese de munca. Sub o forma sau alta, toate companiile au facut pasi in aceasta directie, insa este nevoie de o abordare mai asezata, constienta si nu doar sub presiunea tendintelor.
”Transformarea digitală oferă în
același timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generații,
în orice domeniu, iar aceasta este ceea ce reprezintă de fapt misiunea Microsoft: să sprijinim fiecare om și fiecare
organizație de pe planetă să realizeze mai mult.” Gabriela
Matei, General Manager Microsoft România (in deschiderea evenimentului)
- Digital Transformation iese din aria de acoperire a Departamentului IT. Un vorbitor din partea PwC romania a mentionat ca „în 2015, 68% din investițiile
totale în tehnologie au venit din alte surse decât bugetul departamentelor de
IT” si este normal sa fie asa, atat vreme cat tehnologia vine ca solutie la o problema de business. In 2016, pentru prima data un beneficiar manager de procurement) mi-a relatat cum ca divizia lui a putut gestiona un proiect de adoptie a unei solutii de business fara nicio implicare a echipei IT din compania sa.
- Securitatea cibernetica ramane cuiul din talpa, iar oamenii sunt cea mai slaba veriga in acest proces. 68% dintre cetateni daca gasesc un stick il pun in computer sa afle ce contine, iar daca stick-ul are si un logo, procentul ajunge la 90%. Stiu ca pare mult, dar imaginati-va ca ati gasit un stick al unei companii concurente...veti rezista tentatiei? Prin urmare, alaturi de transformare digitala avem nevoie si de educatia utilizatorului si de o nou acultura organiztionala. Altfel, cele cateva milioane de infractori cibernetici ne vor da mult de furca (vezi evolutie exploziva ransomware, CEO Fraud, ddos etc.
- In materie de e-administratie, Estonia ne poate fi un bun model. Acolo cetatenii pot infiinta o companie exclusiv online, in doar cateva ore. La noi, pana si Kakfa ar deveni invidios.
- Microsoft Hololens este un appliance incredibil. Sunt foarte curios cum va evolua si ce loc isi va gasi, ca aplicare concreta in business. Am vazut recent un video case study despre cum ThyssenKrupp foloseste Hololens in operatiunile de mentenanta a lifturilor. Arata putin a StarTrek, dar este realitate curenta. Daca aveti 3 minute libere...