Au trecut 10 ani de la afirmatiile lui Florin Talpes si 3-4 ani de la falimentul Flamingo, poate piata locala este mai pregatita acum, atat din punct de vedere financiar cat si culturii economice. La nivel de start-up-uri lucrurile sunt in miscare, iar valoarea finantarilor acordate anual a ajuns la sume cu sase cifre in euro, insa acest segment functioneaza pe baza unor mecanisme diferite.
Radu Georgescu, mentorul din spatele Gecad, spunea in contextul anuntarii ATS ca identifica lejer 10-20 de companii locale care sa fie interesate de listarea la Bursa. Cu siguranta, insa nu aici este punctul sensibil al intregii discutii, ci la nivel de transparenta, credibilitate si perspective, toate comunicate oficial catre piata. Nu cred ca sunt 10-20 de companii de IT locale care sa aiba un exercitiu de comunicare „ca la carte”, cu cifre si indicatori reali, cu relatii de afaceri transparente si cu previziuni asumate realist etc. Bursa cred ca inseamna disciplina in comunicarea publica, cuantificarea rezultatelor, luari de pozitie, manageri PR trained, decenta in prognoze etc.
Companiile din IT sunt in general afaceri mici (prin comparatie cu numele deja listate din alte industrii) si sunt conduse de un singur om sau de echipe restranse, o astfel de organizatie poate avea o activitate greu predictibila, ceea ce nu o face foarte atractiva pentru bursa. Oportunitatile exista, ratele de crestere si profitabilitate ale companiilor IT sunt atractive, se impune insa educarea pietei (atat manageri cat si investitori) si o atentie mult mai mare acordata credibilitatii publice. Sa speram ca pana la finele anului vom avea cel putin un nume.