In mod curent, singura versiune disponibila va fi cea premium (Google Apps for Business) care costa cca 50USD/utilizator/an si ofera suport 24/7 + uptime garantat 99,9% dar care in rest ofera cam tot acelasi lucru. Exista si o versiune cu functionalitati avansate de securitare, arhivare si e-discovery (identificare de informatii relevante) la un cost de 100 USD/utilizator/an.
Google zice ca serviciul Free este folosit de milioane de utilizatori le nivel global, prin urmare, o explicatie pentru decizia de ieri ar putea fi atragerea unui procent din acestia catre versiunea platita, ceea ce ar genera venituri nu tocmai neglijabile. Google Romania nu are/nu are inca o divizie Enterprise, iar serviciile Google for Business sunt disponibile prin Appor/Revevol si BitSolutions.
Acum 2-3 saptamani, am avut un schimb de replici pe LinkedIn cu cineva care sustinea ca Google Apps Free este solutia ideala pentru companiile romanesti mici si careia i-am spus ca Free inseamna lipsa de siguranta si control si ca niciun manager nu ar trebui sa-si bulverseze angajatii cu astfel de unelte. Decizia Google imi intareste aceasta convingere, iar cand un serviciu de email si colaborare profesional (ca Office 365, spre exemplu) costa lunar cat o pizza mica, tre sa fii extrem de zgarcit sa mai cauti alternative gratuite.