Am remarcat, in ultima vreme, ca multa lume face confuzii intre comunicatul de presa si studiul de caz. Diferentele sunt majore atat din punct de vedere al continutului cat si al adresabilitatii. Daca primul este un intrument de PR si se adreseaza presei, al doilea tine mai mult de marketing/presales si are ca target prospectii si clientii. Prin urmare, structura si implicit obiectivele celor doua tipuri de documente sunt fundamental diferite. Generic vorbind, comunicatul de presa anunta „ceva” si are un continut relativ simplu in timp ce studiul de caz demonstreaza „ceva” si are un continut mult mai complex. Primul are o componenta predominanta de creativitate, al doilea tine mai mult de documentare.
O alta greseala frecventa este ca multi oameni de PR doresc sa trimita un comunicat de presa indiferent de natura subiectului. Pe langa faptul ca nu orice noutate este eligibila pentru un comunicat de presa, exista si alte metode prin care poti informa media de anumite situatii din viata companiei, fara ca trimiterea unui comunicat sa fie necesara.
Revenind la studiul de caz, acesta nu se adreseaza direct presei, insa poate fi recomandat pentru fundamentarea unor informatii referitoare la companie, portofoliul de produse/servicii, domeniul de activitate etc, ca „lectura facultativa” pentru jurnalisti/bloggeri etc.