Ce este până la urma SocialCRM?
Cea mai pertinentă și totodată cea mai scurtă definiție am aflat-o participând la un webcast si îi aparține lui Paul Greenberg, autorul celebrei cărți „CRM at the Speed of Light: Essential Customer Strategies for the 21st Century”, care spune ca Social CRM este ,,ceea ce o companie face atunci cand clientul controlează conversaţia,,. Pe de altă parte, Wikipedia susține că Social CRM este utilizarea tehnologiilor, tehnicilor și serviciilor din social media pentru a interacționa cu clienții într-o manieră colaborativă și transparentă. Din aceste definiții, reies câteva aspecte foarte relevante pe subiectul prezentului articol:
- Social CRM este înainte de toate o strategie dezvoltată în jurul înteracțiunii cu clienții în social media, strategie susținută cu diverse unelte și tehnologii.
- Social CRM este tot CRM, adică în esență un sistem de gestiune eficientă a unor unor procese, date, informatii etc
- Social CRM este un domeniu foarte subiectiv și probabil va fi înțeles într-un mod propriu de foarte multa lume.
- Social CRM acoperă un domeniu foarte vast și nu se rezumă la monitorizarea unor mențiuni de produse și band-uri pe Facebook, Twitter sau LinkedIn și postarea unor reactii și nici la comunitatile de consumatori gestionate de anumite companii.
(va continua)