La inceputul anilor 2000, Larry Ellison, vizionarul şef al Oracle, făcea publică intenţia de a transforma compania dintr-un simplu dezvoltator de baze de date (ce e drept,
lider mondial pe acest segment) în cel mai important producător global de software pentru categoria enterprise. Achizitiile ocupau un loc foarte important in aceasta strategie, iar prin 2009, cand scriam
Quo Vadis Oracle? bugetul alocat era deja de cca 37,5 miliarde EUR. Chiar daca in ultimii ani au fost cumparat in general companii mai mici, valoarea consolidata a investitiile tot a depasit 40 miliarde. Dincolo de valoare, Oracle s-a trezit in portofoliu cu un numar de produse mai mare decat s-ar fi putut integra vreodata si probabil aceasta a contribuit oarecum la crearea unei confuzii legate de unele proiecte comerciale sau de suportul centralizat.
Prin urmare, anuntul facut recent de Safra Catz (vezi
Bloomberg) nu este foarte surprinzator: Oracle se opreste din cursa achiziilor, orice tranzactie din acest punct de vedere ar trebuie sa fie extrem de atractiva pentru a fi luata in consideratie.
Prin urmare, vor avea ceva mai multe sanse de consolidare jucatori din esalonul doi.