CRM vs SFA
Discutam astăzi cu un coleg pe marginea liniei fine de demarcație dintre cele două tipuri de aplicații și cu siguranță această neînțelegere există și la un nivel mai extins. Subiectul ține de logică, mai exact de genul proxim și diferențele specifice. In my opinion, SFA-ul este un CRM adaptat procesului de vânzare. Mai exact orice SFA este un CRM dar nu orice CRM este un SFA, deși multe companii oferă la pachet ambele aplicații sau SFA-ul este inclus în CRM. Daca CRM-ul are ca obiectiv clientul ( de aici formularea celebra despre viziunea clientului la 360 grade) SFA-ul are ca obiectiv vânzarea, cu toate elementele ei. De fapt cred ca mai corect ar fi spus ,,procesul de vânzare,, cu tot ceea ce implică acesta: generare și calificare de lead, transformare în prospect/client și vânzarea ciclică. Evident la acestea se adaugă un nivel de mobilitate specifică muncii de vânzări. Linia dintre cele două tipuri de aplicații este foarte fină și de cele mai multe ori datele gestionate sunt similare sau se suprapun.