CRM pentru nepretențioși
Auzisem de ceva vreme despre Highrise un ,,serviciu web,, dezvoltat de 37signals dar tocmai acum mi-am făcut timp pentru un cont. Am spus serviciu web pentru că CRM sună pretențios, chiar dacă dezvoltatorii și-au propus să facă din Highrise un ,,CRM killer applications,,. Poate nu au reușit să creeze un concurent pentru Salesforce, Siebel sau SAP myCRM însă este un serviciu cu multe funcționalități utile. Highrise face foarte bine managementul contactelor fără să fie însă o simplă agendă online, stochează informații multiple despre un contact( conținut dar și format) și permite corelarea acestora pentru o mai bună evidență a interacțiunii cu aceștia. Supertare este posibilitatea de a forwarda catre o căsuță de email asociată contului pe highrise a oricărui email, iar acesta va fi atașat contactului asociat, o facilitate foarte utilă dar disponibilă în general în aplicații pretențioase. Microsoft CRM 4.0 face automat această asociere, însă într-o zonă de costuri și complexitate mult mai ridicate, ce e drept CRM 4.0 se adresează și altui segment. Fără să fie la fel de complex ca SugarCRM, Highrise are multe limitări și sigur nu e tocmai un killer applications însă poate pune ceva ordine în gestiunea clientilor/contactelor unei firme mici fără să implice costuri sau o muncă deosebită. Pe acest segment Google însă poate veni cu proiecte interesante.