miercuri, noiembrie 19

Lufthansa externalizeaza IT-ul catre IBM

Two IBM employees walk past the IBM logoUn super contract de outsourcing a fost semnat si anuntat oficial astazi intre Lufthansa si IBM, la o luna dupa ce au aparut pe piata primele zvonuri. Contractul acopera o perioada de sapte ani si o valoare de 1.25 miliarde euro.

Obiectivul companiei aeriene germane este sa faca o economie anuala cu IT-ul de cca 70 milioane euro. In acest sens, divizia IT Lufthansa Systems va fi impartita in trei companii separate, iar cca 1.400 de angajati si o parte din infrastructura vor trece la IBM.

La inceputul anului, Lufthansa a semnat un contract similar (pe cinci) si cu Dell Services (formata prin achizitia Perot Systems si apoi Quest Software) pentru gestiunea solutiilor de front-end.

Specialistii se intreaba: daca aceasta activitate nu a fost foarte profitabila pentru Lufthansa, va fi oare pentru IBM? Logica externalizarii spune ca furnizorul de servicii poate exploata mai eficient resursele pentru ca le partajeaza in proiecte multiple si le ofera o incarcare mai buna. Evident, nu este primul contract de acest gen pentru IBM, insa la fel de adevarat este ca nu toate super-externalizarile au mers ideal.