Wednesday, October 10

Evenimentul saptamanii: SAP Forum (2)

La SAP Forum, berea este la fel de buna ca tehnologia
Peste 250 de persoane au participat astazi la SAP Forum editia 2012, cel mai important eveniment IT al saptamanii. Am ajuns foarte tarziu si am pierdut prezentarea lui Timo Elliot insa, pana la urma, am reusit sa avem o discutie de 10-15 minute. Mi-a facut placere sa-l cunosc, mai ales ca ii citesc frecvent posturile pe blog si este unul dintre vorbitorii avizati pe ceea ce inseamna business analytics. Convingerea lui este ca zona de business analytics devine element sine qua non pentru orice companie indiferent de structura sau dimensiune pentru ca suntem bombardați cu informatii si trebuie sa le identificam pe cele relevante, ca appliance-urile de analytics sunt acum la fel de scumpe ca aparatele foto digitale acum 15 ani dar situatia se schimba, ca big data e cam vrajeala si ca pana la urma tot omul da valoare informatiei oricat de consolidata, rafinata si relevanta ar fi aceasta.
Ce am mai vazut la SAP Forum, dincolo de Timo Elliot?
- un appliance SAP Hana (pe hardware Cisco) despre care as fi tentat sa cred ca e singurul din Romania. De altfel, cei de la Cisco il vor duce prin tara in cadrul unui road-show. Probabil vom afla si despre un prim proiect pe Hana in viitorul apropiat. (ar fi cazul pentru ca este 2-0 pentru Oracle Exadata in mod curent).
- un studiu de caz la BlueAir pe Business Analytics, prezentat chiar de Gheorghe Racaru. Mi-a placut ca SAP a venit cu referinte locale, mi-ar fi placut si mai mult un studiu de caz ceva mai documentat si orientat pe indicatori de business. Gheorghe Racaru a spus doua lucruri faine: ca sa rentabilizezi un business trebuie sa-l cunosti foarte bine si ca sa poti lua decizii rapide ai nevoie de date in timp real. Mi-ar placea sa cred ca decizia de acum 2 zile cu schimbarea politicii cu bagajul de cabina a avut la baza o analiza in SAP si o proiectie a evolutiei consumului de carburant in functie de cresterea greutatii bagajului de la 7 la 10 kg coroborata cu o crestere a veniturilor prin atragerea unui numar suplimentar de calatori de la concurentul Wizz etc dar dubito ca s-a intamplat chiar asa.
- o prezentare Cisco pe tema tendintelor la nivel de DataCenter si fabric computing. Cisco trage foarte tare pe piata de servere blade si are o evolutie globala peste asteptari.
- niste convrigi Oktoberfest la fel de buni ca la Munchen. (din bere nu am gustat ca eram cu masina)