Monday, June 1

Casa Lucia Moroeni - mai bine cautati altceva!

Pentru a sarbatori aniversarea unei prietene, ne-am mobilizat in weekend pentru o iesire din Bucuresti. Oarecum plictisiti de Valea Prahovei sau de Bran-Moeciu si in cautarea unei destinatii foarte apropiate am optat pentru pensiunea de 4 margarete Casa Lucia din Moroeni. Mare greseala! Din imagini locul parea OK, 120 km de Bucuresti, 20 de Sinaia, spatiu verde, restaurant, teren de basket, masa de tenis etc. La fata locului, ies la suprafata insa aspecte care nu se vad in imagini: locatia destul de ,invechita,, podele si usi care scartia groaznic, finisaje de tabara scolara, caini liberi prin curte, pisici prin bucatarie etc. Poate ca treceam usor peste acestea insa atitudinea gazdelor (un cuplu de bucuresteni la cca 50 de ani) a fost una foarte ciudata si ne-am simtit ca ,,deranjam,,. EL relativ OK, retinut, chiar mi-a facut o impresie buna la sosire cand am stat de vorba la o tuica. EA insa foarte agresiva, s-a bagat tot timpul in seama, a vorbit foarte tare, ne-a amintit de toate interdictiile, a tipat la copilul nostru cand acesta a scapat pe masa telecomanda (nu ni s-a intamplat niciodata asa ceva, moment in care nevasta-mea a luat foc), a fumat tot timpul in preajma noastra desi nimeni din grup nu fumeaza (evident nici nu s-a gandit sa intrebe daca deranjeaza) etc. Tipii locuiesc sub acelasi acoperis, iar sufrageria in care iau masa musafirii este folosita si de ei, mai mult, este plina de lucruri personale si tin sa atraga permanent atentia asupra acestui aspect. Micul dejun a fost OK insa am avut surpriza untului expirat de mai bine de 1 luna si care nu a reusit sa compenseze gustul bun al dulceturile facute in casa.

Pretul de 160RON/noapte este mare pentru ce ofera locul, nu atat in termeni de dotari, cat in termeni de calitatea dotarilor, finisaje, privacy. Am avut senzatia ca suntem tolerati in casa cuiva, ca deranjam, iar sentimentul a fost mai pregnant pe fondul obisnuintei cu pensiunile unde gazdele respecta musafirii, nu se baga neinvitate in discutie si nu tipa la copii acestora.
Este un exemplu de romani care nu au inteles cum se face turismul, desi proprietarii pareau plimbati prin lume mai ales ca eram singurii musafiri (4 camere ocupate din 10) iar localitatea nu este pe lista celor mai atractive.