Tuesday, April 14

Comertul online tot casa de comenzi a ramas

Cu o valoare totala (locala) mult sub cifra de afaceri a lui eMag, spre exemplu, platile online facute in Romania sunt inca intro etapa incipienta. Nu se stie sigur valoare platilor facute de romani in afara, si care se presupune ca este mult mai mare decat a celei facute de straini in Romania, iar diferenta ar mai creste suma totala. Romcard, dezvoltatorul strandardului 3D secure (o platforma care garanteaza platile online) zice ca din 4 milioane de carduri inrolate in sistem doar 20.000 sunt și active, adica cea mai mare parte a populatiei refuza sa plateasca online si prefera plata cash la livrare. Proprietara unui magazin online de bijuterii afirma astazi ca doar 2% dintre clientii sai platesc online. Se pare ca doar in cazul serviciilor (bilete de avion) sau a produselor intangibile (jocuri) rata este mai ridicata. Asta inseamna ca nu e o problema de infrastructura ci una majora de incredere și obisnuinta. Din nefericire nici bancile nu se arata foarte interesate de fenomen si nu fac nicio presiune de marketing asupra clientilor.

Nici eu nu ma arunc la plata online desi cumpar relativ frecvent de pe net, prefer sa platesc la livrare, cu precadere in cazul magazinelor pt care nu exista referinte sau nu am mai avut contacte. Reticenta nu tine de increderea in securizarea platii ci de increderea in comerciant si livrarea produsului.