Friday, November 2

Bataie de cap cu adoptia CRM

Am primit via ITBusinessEdge un whitepaper despre cum CRM-ul ajută oamenii de vânzări. Interesant subiectul mai ales că toată lumea vrea un instrument care să ajute la creșterea vânzărilor. La fel am gândit și noi anul trecut când am achiziționat o astfel de aplicație. Whitepaper-ul debutează cu ,,CRM can provide companies of all types and sizes with significant benefits,, toate bune și frumoase dar urmează un ..,, but only if users adopt it.,, Aici apare bătaia de cap. Dacă aplicațiile oferă mai toate funcționalități similare și procesul de selecție în sine poate fi simplificat când vorbim de însușirea CRM-ului ca mod de lucru intrăm în zona nisipurilor mișcătoare. Chiar dacă am adus toate argumentele privind avantajele aplicației sau am mers pe o politică mai ferma ,,trebuie folosit altfel...,, reticența în folosirea CRM-ului a apărut de la început și într-o oarecare măsură s-a păstrat. Din ce zice lumea situația nu diferă cu mult la alte companii. Explicația poate sta în lipsa unei politici interne foarte coerente, a unui job description detaliat, a unei lipse de autoritate a managementului, a prostului obicei românesc de a nu respecta regulile simple.